Project information
Studium na Filozofické fakultě MU v éře elektronických médií pohledem studentů
- Project Identification
- MUNI/21/ZOU/2010
- Project Period
- 1/2010 - 12/2010
- Investor / Pogramme / Project type
-
Masaryk University
- Internal projects of the Faculty of Arts
- MU Faculty or unit
- Faculty of Arts
Navrhovaný projekt si klade za cíl poznat proces učení současné generace studentů na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity, přičemž se zaměří na využívání různých prostředků informačních a komunikačních technologií při studiu. Projekt se bude snažit identifikovat motivy studentů pro využívání nebo nevyužívání těchto prostředků včetně konkrétních způsobů používání ICT při studiu. Výzkum se zaměří rovněž na to, jaké učební zdroje využívají studenti , které z nich preferují a proč. Pozornost bude věnována rovněž otázce, jaká očekávání spojují studenti s e-learningem na FF MU. Výzkum se přitom nebude omezovat pouze na využívání fakultních nebo univerzitních výukových systémů, ale bude se snažit odhalit, jakou roli při studiu hrají sociální sítě, odborné komunity, případně nové technologie umožňující sdílení (výukového) obsahu na internetu. Projekt svým zaměřením navazuje na výzkum s názvem Pedagogické a didaktické otázky e-learningu ve výuce na Filozofické fakultě MU realizovaný v roce 2008 (řešitelé J. Zounek, R. Švaříček), který byl podpořen Grantovým fondem děkana FF MU a mapoval využívání ICT z pohledu pedagogů.
Výsledky navrhovaného projektu mohou doplnit zjištění předešlého projektu a významně tak prohloubit znalost problematiky e-learningu na FF MU. Pohled studentů totiž představuje další klíčový zdroj informací nejenom o stávajících elektronických oporách výuky, ale také o možnostech nových či méně používaných prostředků ICT. Projekt dále přinese poznatky o tom, jak studenti vnímají studium na zdejší fakultě, co od studia očekávají, kde vidí pozitiva a kde naopak slabá místa. Tento typ informací lze jen obtížně získat např. předmětovou anketou v IS MU. Význam projektu vidím i v rovině praktického přínosu pro rozvoj e-learningu na fakultě, protože výsledky výzkumu mohou využít nejenom samotní učitelé při inovacích své výuky, ale tyto výsledky poskytnou důležité informace rovněž vedení školy, které je může využít při vytváření plánů rozvoje e-learningu.