Informace o projektu
Strategie ve vzdělávání žáků - imigrantů se specifickými vzdělávacími potřebami v České republice
- Kód projektu
- MUNI/41/V 26/2007
- Období řešení
- 1/2007 - 12/2007
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Masarykova univerzita
- Programy podporované ze specifického výzkumu (NESPADAJÍ SEM PROJEKTY PŘIHLAŠOVANÉ DO SOUTĚŽE VYHLÁŠENÉ NA PODZIM 2009)
- Fakulta / Pracoviště MU
-
Pedagogická fakulta
- Mgr. Jana Hrabcová
- doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.
- Klíčová slova
- pedagogika, speciální pedagogika, děti a žáci se specifickými vzdělávacími potřebami, děti a žáci sociálně znevýhodnění, imigranti, integrace, edukace, majoritní společnost, kulturní identita, jazykové a sociální kompetence
Projekt se zabývá strategiemi ve vzdělávání jedné ze skupin žáků se specifickými vzdělávacími potřebami, a to žáků-imigrantů v České republice. Shrnuje aktuální strategie ve vzdělávání těchto žáků, přináší nové poznatky a zkušenosti se vzděláváním této skupiny dětí z členských zemí Evropské unie. Praktická část projektu se orientuje na sociální kompetence těchto dětí jako jeden ze základních předpokladů úspěšné integrace do majoritní společnosti.